موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی ( Mobile Marketing ) استراتژی بازاریابی دیجیتالی چند کاناله ای است که هدف آن دستیابی به مخاطبان هدف در تلفن های هوشمند ، تبلت ها و سایر دستگاه های همراه آن ها ازطریق وب سایت ها ، ایمیل ، SMS و MMS ، رسانه های اجتماعی و اپلیکیشن ها است.
تلفن همراه شیوه ی تعامل مردم با برندها را دگرگون کرده است.امروزه تمام کارهایی را که می توان با رایانه رومیزی انجام داد، در دستگاه های همراه هم در دسترس هستند.
انجام تمام کارهایی مانند مشاهدهٔ ایمیل ها ، بازدید از وب سایت و خواندن مطالب، در صفحه نمایش کوچک دستگاه های همراه نیز امکان پذیر است.
جالب است بدانید که ۸۰٪ کاربران اینترنت ، گوشی هوشمند دارند.
چرا موبایل مارکتینگ اهمیت دارد؟
پلتفرم های موبایل مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها تا۶۰٪ از زمانی را که کاربران در ایالات متحده در رسانه های دیجیتالی می گذرانند ، میزبانی می کنند.

گوگل اعلام کرده است که از پایان سال ۲۰۱۵ میزان جستجو با گوشی های تلفن همراه از تعداد جستجوهایی که توسط رایانه های رومیزی انجام می شود ، فراتر رفته است.

برای تبلیغات موبایلی مؤثر ، به درک مخاطبان خود ، طراحی محتوا با درنظر داشتن پلتفرم های موبایل مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد و استفاده راهبردی از بازاریابی SMS/MMS و اپلیکیشن های موبایل نیاز دارید.

استفاده از SMS و MMS در بازاریابی موبایلی یا ( Mobile Marketing )
SMS و MMS از کانال های بسیار قدرتمند در بازاریابی موبایلی هستند که پیام های تبلیغاتی را مستقیما در اختیار کاربران موبایل قرار می دهند.
نکات استفاده از SMS

همچنین بررسی ها نشان داده پیغام متنیِ ارسال شده از طریق SMS یا پیام کوتاه ، ۸ برابر بیشتر در جذب توجه مخاطب اثر دارد.در آمریکا ۵۰ درصد مشتریان ، خریدهای خود را براساس SMSهای دریافتی شان انجام می دهند.
ارسال SMS نوعی بازاریابی مستقیم است که در آن ارتباط بی واسطه از طریق موبایل با مخاطب برقرار می شود ؛ از این رو باید ملاحظاتی را در اجرای آن در نظر گرفت :

بهتر است پیام های متنی کمتر از ۱۶۰ کاراکتر تنظیم شوند.
جملات واضح و شفاف باشند و در آن ها از اختصارِ بیجا استفاده نشود.
متن پیام محترمانه باشد و فرستنده ی پیام برای مخاطب ، مشخص باشد.
در اینجا نیز CTA یا همان فراخوان مخاطب باید با مهارت خاصی در متن پیام تنظیم شود.

نکات استفاده از MMS
MMS یا پیام های چند رسانه ای راه دیگری برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان موبایل است.محتوای پیام های MMS ممکن است متن ، عکس ، ویدئو ، صوت ، GIF و. باشد.تنوع و گستره وسیع امکانات در MMS ، باعث می شود بتوان پیام هایی اختصاصی برای برند ایجاد کرد.این پیام های اختصاصی سبب می شود پیام چند رسانه ای ، نسبت به سایر کمپین های بازاریابی ، در جایگاه برتری قرار بگیرد.پیام های ارسالی در این روش ، ذهن مخاطب را بیشتر درگیر می کند و کارایی آن ۲۰درصد بیشتر از SMS است.محتوای پیام ها در این روش ، هشت برابر بیشتر در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

نکات تکمیلی.برای مطالعه مطلب کامل روی لینک زیر کلیک کنید.
موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی چیست؟

موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی چیست؟

چه تولیدکنندگانی آپدیت اندروید 10 را امسال منتشر می‌کنند؟

ساعت های PRT-B50 کاسیو با قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند معرفی شدند

گوگل اندروید 10 را رسماً برای خانواده پیكسل منتشر كرد

اپل واچ به زودی می تواند سطح گلوکز خون را اندازه بگیرد

شیائومی روی سه گوشی هوشمند با پردازنده اسنپدراگون 865 کار می‌کند

، ,های ,پیام ,موبایل ,بازاریابی ,ها ,پیام های ,موبایل مارکتینگ ,می شود ,بازاریابی موبایلی ,های همراه ,بازاریابی موبایلی چیست؟

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


حوزه بازاریابی دیجیتال ، سئو و کتاب karvandar کریستین سافت Enigma زندگی ایده آل pazhooheshb Dana's game tehrooni شیرینی فروشی بیلسای | وبلاگ رسمی سایت بیلسای | خدمات
دزدگ